onsdag 28 juli 2010

Mer böcker!

Jag har trotsat mina egna principer och faktiskt köpt två NYA böcker. Jag som trodde att jag bara skulle köpa second hand-böcker för resten av mitt liv. Men i alla fall, kolla här:

George Orwell

George Orwell - Books v. cigarettes
Han skriver ner sina tankar om bokköp och bokaffärer i de första två essäerna. Måste erkänna att jag tycker de övriga texterna är lite småtråkiga. Han berättar bland annat om hur han inte längre känner det härliga i lukten från gamla böcker, utan den känslan har istället ersatts av synen av paranoida boktöntar sökandes i den gamla bokaffären han brukade jobba i.

Penguin classic

It's a Penguin classic.

Oscar Wilde

Oscar Wilde - The picture of Dorian Gray
Jag har bara läst De Profundiis tidigare, så det är väl dags att ta tag i den här också kan man tycka.

Franz Kafka

Lånebok! Boet av Franz Kafka.

Sture Dahlström

Lånebok! Piruett för kannibaler av Sture Dahlström.

Inga kommentarer: