tisdag 31 augusti 2010

Joanne Harris

Karamellskorna
I början av sommaren började jag läsa Choklad av Joanne Harris. Jag har i flera år trott att det skulle vara en smörig bok om kärlek och sådant, men jag hade verkligen helt fel. Den är så fin, bra och man läser ut den väldigt snabbt. När jag fick reda på att det även finns en uppföljare började jag kolla efter den, men hittade den inte. Sedan hittade min älskade Niclas den i Göteborg, minns inte om det var Emmaus eller Myrorna.

Jag fick massvis med kommentarer på min personliga blogg om att Karamellskorna som den heter är mycket bättre än Choklad. Fast när jag var klar med boken kom jag fram till att den verkligen inte alls var det, jag tycker att den var rätt tråkig och man bara väntade på att den skulle ta slut. Synd, men mitt tips är att ni skall läsa Choklad!

Inga kommentarer: