söndag 17 oktober 2010

Litteräriteter

ryska klassiker (russian classics)
Hittade på Emmaus i lördags. Blev väl egentligen gladast över Dostojevskij, och så klart de snygga omslagen. Fanns en hög till, men jag vet hur det blir; jag köper en hel hög och läser dem aldrig. Men jag lär ju ångra mig.

flm
Omslaget lurade mig lite när det ropade "Ny Lars von Trier-film medföljer", tänkte direkt på Melancholia men det är väl klart att en film under inspelning inte är släppt än. Men ändå, tycker tidskriften verkar schysst.

nordic short films
Nordic Short Films! Och omslaget pryds av en scen ur Roy Andersons hemska Härlig är jorden.

3 kommentarer:

Reidar sa...

Fin fint med Dostojevskij och otorligt fina omslag! Har precis läst ut Brott & straff och är en smula sugen på mer.
Haha tänkte exakt samma tankar som du när jag köpte den! Håller verkligen med om att det var en trevlig skrift! Blev väldigt tagen av kortfilmen Procter som också fanns med på dvd'n.

Sofia sa...

Sådana vackra omslag!
Så fin är inte min bok om källarhålet.

Sofia P sa...

Vilka UNDERBARA fynd!! Själv har jag en ganska gedigen samling från den ryska klassikerserien. Men inte de två ovanstående...:O