fredag 5 november 2010

Michail Bulgakov och George Orwell

George Orwell
15 kronor på Myrorna. Har den egentligen sedan tidigare, men den är spårlöst försvunnen och kände mig därför tvungen att skaffa en ny. Vill ju läsa nu. Dystopidags!

Michail Bulgakov
Jag trodde att även den här var försvunnen, men icke! Läste parallellt med De vilda detektiverna, men det blev av flera anledningar (satan, häxor, pontius pilatus, talande katter etc) att jag körde ett race och läste ut den här först. Jag tänker stämma in i kören och säga att den är helt fantastisk. Men om jag ska vara ärlig hade jag velat ha en aningen längre historia. Men det beror nog mest på att jag inte kan bli mätt på den här typen av böcker.

1 kommentar:

Johanna sa...

saknar du satan, st petersburg och flådiga våningar på sadovajagatan och du kan tänka dig att svälja att carl-johan vallgren är dryg så kan du läsa dokument rörande spelaren rubashov också. fast den vidunderliga kärlekens historia är som sagt bättre, och däri får du en fet dos av vatikanen också.